fredag, oktober 23, 2009

Minner og drømmer

Det var sensommer og en herlig mellomperiode mellom alt, verken student eller arbeidende, verken bosatt i Trondheim eller Oslo. Jeg dro til Praha bodde på en båt og levde utenfor tiden noen dager, vandret i gamle gater og fant mange herlige hemmeligheter, tenkte å dele en av de med dere her.

Og det er Alphonse Maria Mucha en tsjekkisk Art Nouvo kunstner og illustratør, det var en utstilling meg hans arbeider i en nydelig gammel bygård rett ved en av de vakre plassene i gammelbyen. Og der forsvant formiddagen min....

Her er noen eksempler av hans kunst






Ha en fin helg, jeg drar til trondheim i kveld for første gang siden jeg studerte der for å hilse på gamle kjente og gå på konsert.

1 kommentar:

Vibeke sa...

Gud så vakker kunst, de trollbandt...

Tipper på at konserten og oppholdet var knallbra :) Var sikkert spesielt å komme dit første gangen etter studieoppholdet...

Her er det en lat dag,
klem