fredag, april 14, 2006

Tanken

Er det for mye forlangt at andre individer skal tenke? Ha en selvstendig refleksjon over det som blir sagt til de?

Har i det siste kommet over stadig fler som forventer at alt som skal formidles kan formidles uten abstrakte formuleringer, hvor alt er helt konkretisert i eksempler. Dette gjør meg trist. Jeg mener og tror høylytt at det er ting som ikke kan formuleres eller formidles, at det er tanker og ideer som ikke får plass i substantiv, hvor en spade er en spade.

Er det jeg eller de som er dumme? Eller er vi bare forskjellige?

Må jeg akseptere at jeg ikke kan kommunisere alt til alle? At alle ikke er istand til å fatte alle tingene i hodet mitt? Eller det er kanskje for mye å forvente, men at de forstår de jeg prøver å kommunisere håper jeg..

Jeg vet vi er forskjellige men kan vi ikke snakke samme språk?

Jeg søker noen som snakker samme språk...

Ingen kommentarer: