tirsdag, januar 17, 2006

Blå tirsdag

Alt for lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Mistet kanskje litt tråden i hva jeg ønsket å flylle den med, hva som var målet og motivasjonen. Slikt skjer iblant, en mister kreativiteten, en mister depresjonen. Ironisk hvordan de to henger sammen. Hva er så det at jeg skriver her igjen et tegn på?

Har et sår mellom pekefinger og langemann på venstre hånd, er ubehagelig å bevege de fra hverandre. Ikke sikker en har et lite håp om at det skal gjøre hvert tastetrykk litt mer gjennomtenkt. Missbrukte en bok i dag, brukte en av Finn Carling sine siste bøker til å tulle garn rundt for å lage frynser på et sjal til ei jeg bor med.

Han har skrevet mange bøker, har ikke helt lyst til å lese alle for da er det tomt. Vil heller de sakte sakte skal rulle inn som gaver og fylle bokhyllen og bli venner. Bøkene hans ble bare kortere og kortere med tiden, men det tok samtidig lenger og lenger tid å lese de. Bra kvalitet, gjør at bokhyllene fylles saktere.

Sitter her nå og ser på hyllen, undrer på hvor stor prosentandel er lest, har ikke helt lyst til å finne ut, både redd den er for stor og for liten. Rare redsler en har...

Jeg har sett på månen i det siste, begynner å få et godt og nært forhold til månen. Den ser stadig ut som den bader i et hav av olje, hvordan skyene tar farge akkurat rundt månen. Det ser utrolig poetisk ut. Men har ennå ikke klart å finne de i annen form enn månen som bader i olje. Ikke helt rettferdig, lar det bli en utfordring.

Sitter her nå, med bena trukket godt opp under meg, lettere undrende hvor trekken kommer fra og ser meg rundt. Ordene som faller meg inn er ubenyttet potensiale. Hvorfor gjør en ikke alle de tingene en ønsker? Hvorfor maler en ikke mer? Hvorfor skriver jeg ikke mer? Hvorfor gjør jeg ikke alle tingene jeg vet jeg burde?


Hmm, endret fra en til jeg et sted inni der... Verdt å tenke på.

Jeg har en golfball i halsen, undrer hvordan den kom dit. Kanskje den krymper om jeg slår av lyset.

God natt

Ingen kommentarer: